בחירת העורך

תקראו לזה הפגנה

,
ניצן שולחת מסר ברור לאוניברסיטה ה*עברית*

יום שלישי, האוניברסיטה העברית, ערב.

מפגש עם האופוזיציה הסורית. סירוואן קאג'י מכוחות המיליציה הכורדית בעיר קאמישלי ועיסאם זייתון מהכפר בית ג'אן בגולן הסורי, עמדו בפני קהל ותיארו את רשמיהם בנוגע לטבח באזרחים המתרחש ממש לא רחוק מכאן. במהלך אירוע שיום אחד יכונה היסטורי, נכנסו סטודנטיות ערביות שלומדות במוסד היוקרתי ופרצו בצעקות "נותנים לגיטימציה לישות הציונית". אתם מבינים, אותה ישות ציונית שמאפשרת להן למחות ולהתנגד לה. אותה ישות ציונית שמעניקה להן השכלה כמו אחד האדם. אותה ישות הציונית בתוכה יש להן זכויות. בתגובה ענו הסורים "אתן חיות בגן עדן, תגידו תודה". ומצד האוניברסיטה העברית שתיקה רועמת.

לא תאמינו מה קורה כאשר סורים מנסים לספר לאחיהם בישראל על הטבח המתרחש מעבר לגבולכורניקה של צביעות.תמליל:למרות הנושא החשוב – סטודנטיות ערביות הפריעו למהלך הכנס כאשר הן פרצו בצעקות "נותנים לגיטימציה לישות הציונית".הסורים לא נשארו חייבים וצעקו לסטודנטיות הערביות בתגובה: "אתן חיות בגן עדן, תגידו תודה. יש דברים הרבה יותר חשובים לדבר עליהם מה"כיבוש"".

Posted by ‎Jerusalem Institute of Justice מכון ירושלים לצדק‎ on Wednesday, January 18, 2017

יום רביעי, האוניברסיטה העברית, חצות היום.

הפגנה.

  • על מה הפעם?
  • הפעם מדובר בסטודנטים ערבים.
  • על מה הם מפגינים?
  • זה לא ברור? פינו התיישבות לא חוקית של בדואים בנגב אז הם מוחים. שוב הכיבוש מראה לנו את מלוא תפארתו.
  • רגע, אבל נותנים להם חופש הפגנה. זה יפה לא?
  • כן.. אבל את יודעת איך זה. מאפשרים להם להפגין כדי שזה יעביר את האירוע וישכחו ממנו.
  • ומה הם צועקים?
  • לא יודע, אני לא מבין ערבית..
  • ועל השלטים, מה כתוב?
  • לא בדקתי, זה גם ככה לא עבורי.

האוניברסיטה העבריתשלום אוניברסיטה יקרה,כמה כיף ללמוד במוסד אקדמי שמבטיח חופש ביטוי לכל ומאפשר זכות הפגנה לכל דורש – גאווה!כמה שאלות טכניות:האם האוניברסיטה דואגת לשמוע מה נאמר במהלך ההפגנות? האם האוניברסיטה בודקת האם הקריאות הולמות את האווירה הסובלנית? מדוע האוניברסיטה מאפשרת לעצמה בשם חופש הביטוי להוות במה לאמירות כגון אלה שנאמרו בהפגנה היום?מצורף כאן סרטון בן פחות מדקה שמתעד קריאות אלימות וגזעניות. חופש הביטוי והשפיות דורשים שתדאגו להאזין לנאמר בהפגנות. דאגו לפרסם כאן את תמלילי הקריאות שאם היו נאמרות בעברית היו מסמרות שיער רבים*דוגמאות לקריאות:״אנתפאצ׳ה תאלתיה״ – אנתפאדה שלישית.״בדנא נחכי עאלמכשופ צהיוני מא בדנא נשופ״ – בואו נדבר בגלוי, לא רוצים לראות ציונים״אטלעו ברה מן ארצ׳י אלערביה אלחרה״ – עופו מארצי הערבית החופשיתמי שמצליח להבין בערבית מסרים נוספים שיכתוב.

Posted by Yogev Avraham on Wednesday, January 18, 2017

 

ובכל זאת, היה שם מסר. והמסר לא ביקש דמוקרטיה. לא ביקש דין צודק. המסר לא דרש הכרה בזכויות הבדואים או מתן מענה חליפי לתושבים שנותרו בלי בית.

״אנתפאצ׳ה תאלתיה.״

תרגום: אנתפאדה שלישית.

״בדנא נחכי עאלמכשופ צהיוני מא בדנא נשופ.״

תרגום: בואו נדבר בגלוי, לא רוצים לראות ציונים.

״אטלעו ברה מן ארצ׳י אלערביה אלחרה.״

תרגום: עופו מארצי הערבית החופשית.

המסר היה הסתה לטרור. המסר גם היה שבאמתלה של שוויון, של פלורליזם, של סובלנות, אלימות מתאפשרת. גזענות היא לגיטימית כאשר היא כלפי הצד הנכון. ומגדל השן מכיל את הכל ושותק.

מול  המפגינים עמדו סטודנטים יהודים, מנופפים בדגלי ישראל ושרים 'התקווה'. אני עמדתי מהצד והתביישתי. התביישתי שקול צעקות שדורש להעלים אותי נשמע בקול רם וסטודנטים ומרצים כאחד עוברים על פניו כאילו אין בכך דבר. התביישתי במאבטחים היהודים שעמדו מנגד. התביישתי באוניברסיטה שנתנה יד באירוע שמבטל את מרבית תלמידיה בידיעה שזה יתקבל בשתיקה. בדיוק כמו שיעורים שמתייחסים לציונות כ"לאומיות מדומיינת". בדיוק כמו זלזול כלפי חובשי כיפה. יפי הנפש שעל ההר לא ינקטו אצבע לטובת אלה שאינם חושבים כמוהם, אלא אם זה פוליטקלי קורקט.

אני ניצן, יהודיה, חילונית, שומרת מסורת. אני ישראלית, אני אוהבת את המדינה שלי בכל ליבי. אני אוהבת את האדמה, אני אוהבת את האנשים. אני עוסקת בספרות עברית, בהיסטוריה, במורשת. ואני לא אתנצל על כך. כי אני כאן למרות שרוצים בהשמדתי. כי אני כאן כבר יותר מעשרה דורות. כי זה שלי.

אז אוניברסיטה יקרה, לאחר שכילית את שכר הלימוד שלי, לאחר שהבהרת לי כמה את איכותית וכמה דרישותייך גבוהות, גם לי יש כמה דרישות עבורך. אני דורשת הגנה. אני דורשת כבוד. אני דורשת השתקת אנטישמיות. אני דורשת הבטחת זכויותיי, הכרה בערכיי. אני צועקת די לצביעות.


קרדיט תצלום:
אנונימי
שתף:
 
  • ניצן ריבלין

    סטודנטית לספרות כללית והשוואתית באוניברסיטה העברית. עורכת ספרותית במקצועה. בלוגרית ומתרגמת. מתעסקת בשסעים חברתיים ובמגדר. ליברלית בחשיבתה וציונית בנשמתה. ירושלמית בוגרת יד יצחק בן צבי.